Markusskolens MFO

Brugerinformation:

Blæksprutten

Vores struktur i MFO er sådan, at der er en af de voksne, der er blæksprutte. Billedet af blæksprutten hænger på opslagstavlen. Det betyder, at det er denne person, der har det generelle overblik. Det er også denne person, som man siger farvel til. Husk i øvrigt altid at trykke ud/ind på tabulex om eftermiddagen.

Hvis I benytter MFO om morgenen skal I også altid komme og sige godmorgen til os, og det er morgenvagten der skriver jer ind på tabulex.

Tabulex

Der skrives hver dag på tabulex, hvornår jeres barn skal hjem. Hvis det hentes lige efter skole, skriver man, at barnet har fri/ferie (oprettes under fridage). Hvis barnet skal gøre sig klar eller selv tage hjem, opretter man en aftale om ”gå hjem”, ellers skrives der, hvornår I henter. Hvis jeres barn skal sendes til musik o.l. oprettes dette som en sport/fritidsaktivitet.

Tøj og sko

Vi vil gerne have, at børnene får indendørs fodtøj med, da vi af erfaring ved, at vores gulve ellers hurtigt bliver beskidte. Børnene skal altid have sko eller strømper på – ingen bare tæer! Husk også indendørs sko (med bunder beregnet til indendørs idræt – og derfor ikke laver streger) eller gymnastiksko til brug i hallen (strømper bliver hurtigt slidt). Husk også at have tøj og sko med til udendørs brug, da vi næsten altid er ude fra 11.45 – 12.05. (også når græsset er vådt, det småregner eller når det er koldt).

Hav altid et sæt skiftetøj til at hænge i garderoben, så det er muligt at få tørt tøj på, hvis man skulle blive våd o.l.

Frugt kl. 15.00. – fredag kl. 14.30

Om eftermiddagen spiser vi frugt sammen kl. 14.45. (bemærk fredag kl. 14.30.) Alle, som er i MFO efter kl. 14.45 (fredag kl. 14.30), bedes medbringe en frugtpose med deres eftermiddagsmad. Denne ligges i MFO køleskabet fra morgenen. Alle børn skal have en drikkedunk med vand med. Selvom de får mælk til frokost, har de stadig brug for væske resten af dagen.

Gameboys / Nintendo / iPad

Må medbringes om torsdagen. De må kun bruges i MFO efter kl. 12.05.

Mobiltelefoner og legeaftaler

Som hovedregel skal mobiltelefoner være slukket i både skole og MFO tiden. 3. kl. elever kan få lov at ringe efter aftale.

Husk også at aftale, hvornår jeres barn skal tage hjem, så vi ikke skal bruge tid på at ringe hjem for at finde ud af det.

Aktiviteter

Aktiviteter i MFO vil stå på tabulex. Aktiviteterne vil så vidt muligt foregå fra kl. 12.10 – 13.45. (undtagen onsdag) Det kan forekomme, at vi springer aktiviteten over nogle dage.

Har I spørgsmål eller er der noget I er i tvivl om, så spørg endelig løs. Vi modtager også gerne både positiv og negativ kritik, og gode ideer.

Mange hilsner på vegne af personalet i MFO.

Majbritt Schmidt

Kontakt MFO: