Pædagogik

Vi ønsker at Markusskolens Børnehave skal være Et godt sted at være - et godt sted at lege og lære...

Vi vil i et trygt og overskueligt miljø give børnene en god hverdag, og gennem de pædagogiske aktiviteter ønsker vi at skabe rum for børnenes trivsel og udvikling.

I børnehaven arbejder vi ud fra vores fire værdiord: Næstekærlighed, respekt, trivsel og nærvær. Vi mener at alle børn er unikke, har samme værdi og er noget særligt. Børn er skabt forskellige, og vi ønsker at tage udgangspunkt i det enkelte barns evner og kompetencer.

I børnehaven arbejder vi med de pædagogiske læreplaner, som er en metode til at arbejde bevidst og systematisk med den pædagogiske praksis, og som samtidig sikrer os at vi kommer omkring hele barnets udvikling.

Eksempler på pædagogisk praksis og evaluering

Vi arbejder med "Fri for mobberi":

Fri for mobberi
Fri for mobberi - brev.
Fri for mobberi - sang.

Andre relevante links:

Dagtilbudsloven
Esbjerg Kommunes børn og unge politik

Kontakt børnehaven:

Tlf:  24 97 74 24